'استوارت پیرس' به طور موقت هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس را برعهده گرفت
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'دیوید برنستاین' رییس اتحادیه فوتبال انگلیس در یك كنفرانس خبری در محل ورزشگاه ویمبلی لندن اعلام كرد: استوارت پیرس بطور موقت مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس را برعهده می گیرد و مسابقه دوستانه این تیم با تیم ملی فوتبال هلند در اواخر ماه جاری میلادی(10 اسفند) را نیز مدیریت خواهد كرد.

وی افزود: اتحادیه فوتبال انگلیس در حال بررسی گزینه های مطرح برای سرمربیگری دائمی تیم ملی فوتبال است و در اولین فرصت ممكن سرمربی جدید را معرفی خواهد كرد.

رییس اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین از فابیو كاپلو سرمربی مستعفی تیم ملی فوتبال انگلیس قدردانی كرد و گفت: وی فردی حرفه ای است كه توانست تیم انگلیس را با موفقیت به مرحله نهایی جام جهانی 2010 و جام ملت های اروپا 2012 هدایت كند.

وی در این مصاحبه توضیحاتی درباره اختلاف نظرهای پیش آمده میان اتحادیه فوتبال و فابیو كاپلو بر سر كاپیتانی جان تری در تیم ملی ارائه كرد و از تصمیم هیات مدیره اتحادیه برای بركناری جان تری از كاپیتانی تیم ملی دفاع كرد.

آقای برنستاین گفت: ما هفته گذشته و قبل از رسانه ای شدن موضوع كاپیتانی جان تری، آقای كاپلو را مطلع كرده بودیم و وی به رغم ناراحتی از این موضوع آن را پذیرفته بود ولی بعدا در اوایل هفته جاری در مصاحبه با یك شبكه ایتالیایی بطور علنی از این موضوع انتقاد كرد.

وی افزود: ما روز گذشته جلسه مفصلی با آقای كاپلو داشتیم كه در نهایت به ارائه استعفای وی و پذیرش آن از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس منجر شد.

وی تاكید كرد: روابط ما با آقای كاپلو در شرایطی محترمانه و كاملا حرفه ای پایان یافت و ما از خدمات وی در این مدت سپاسگزاریم.

'استوارت پیرس' سرمربی موقت تیم ملی انگلیس در حال حاضر سرمربی تیم ملی زیر 21 سال این كشور می باشد و قرار است تیم فوتبال المپیك انگلیس را نیز در بازیهای سال 2012 لندن هدایت كند.

پیرس 50 ساله یكی از بازیكنان مشهور انگلیس در دهه های 1980 و 1990 میلادی بود و تا سال 2002 برای باشگاههایی چون كاونتری، ناتینگهام، نیوكاسل، وستهام و منچستر سیتی بازی كرد.

وی همچنین بیش از 10 سال در تیم ملی انگلیس عضویت داشت و از جمله مدافعان سرشناس دهه 1990 این كشور به شمار می رفت.

مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس در كنفرانس خبری امروز خود با سوالات متعددی درباره نامزدهای احتمالی سرمربیگری تیم ملی فوتبال انگلیس مواجه شدند ولی از پاسخ به آنها سر باز زدند.

در پی استعفای فابیو كاپلو، اكثر رسانه ها و كارشناسان فوتبال در انگلیس از 'هری ردنپ' سرمربی فعلی تیم فوتبال تاتنهام به عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی این كشور یاد می كنند.

فابیو كاپلو سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال انگلیس چهارشنبه شب از سمت خود استعفا كرد .

سرمربی 65 ساله تیم ملی فوتبال انگلیس اخیرا بر سر تعیین كاپیتان تیم با مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس دچار اختلاف نظر جدی شده بود.

بدنبال مطرح شدن اتهاماتی علیه 'جان تری' كاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه چلسی در مورد رفتار نژادپرستانه علیه یكی از بازیكنان سیاه پوست تیم فوتبال 'كویینز پارك رنجرز'، اتحادیه فوتبال انگلیس هفته گذشته اعلام كرد كه جان تری كاپیتان تیم ملی در رقابت های جام ملت های اروپا نخواهد بود.

كاپلو از این تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس ابراز نارضایتی كرد و تاكید نمود تا زمانی كه جان تری در دادگاه محكوم نشده است، می تواند كاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس باشد.

تری باید پس از جام ملت های اروپا در دادگاه حضور یابد و از خود دفاع نماید.

همین اختلاف نظر باعث شد كه پس از تشكیل جلسه ای با حضور كاپلو و مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس در روز چهارشنبه، به كار سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال انگلیس پایان داده شود.

تیم ملی فوتبال انگلیس باید تابستان سال آینده در رقابت های جام ملت های اروپا(یورو 2012) رقابت كند.

در تحولی دیگر 'هری ردنپ' سرمربی تیم فوتبال تاتنهام انگلیس دیروز در دادگاهی در شهر لندن از اتهامات مطرح شده علیه وی در زمینه فرار مالیاتی تبرئه شد و بر اساس گزارش رسانه های انگلیس وی در زمان حاضر اصلی ترین گزینه برای جایگزینی كاپلو است.

موضوع انتخاب ردنپ به سرمربیگری تیم ملی فوتبال انگلیس سال ها قبل نیز چند بار مطرح شده بود اما ظاهرا مقامات اتحادیه فوتبال این كشور به دلیل در جریان بودن تحقیقات قضایی در مورد اتهام فرار مالیاتی ردنپ از انتصاب وی به این سمت منصرف شده بودند.

كاپلو در سال 2008 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس برگزیده شد و به رغم موفقیت در بازیهای انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، نتوانست در رقابت های نهایی جام جهانی موفقیتی كسب كند.

به رغم این ناكامی، مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس كاپلو را تا دیروز حفظ كردند و وی نیز توانست به راحتی تیم این كشور را به مرحله نهایی یورو 2012 كه چهار ماه دیگر به طور مشترك در اوكراین و لهستان برگزار می شود، رهنمون سازد.

وی در دوره مسئولیت خود در تیم ملی فوتبال انگلیس در مجموع در 42 مسابقه این تیم را رهبری كرد كه حاصل آن 28 پیروزی، هشت تساوی و شش شكست بود و به این ترتیب از نظر آماری كارنامه موفقی از خود برجای گذاشت.

استعفای كاپلو و احتمال انتصاب هری ردنپ به جای وی، تیتر نخست اكثر مطبوعات ورزشی و غیرورزشی این كشور را در روز پنجشنبه به خود اختصاص داد و تحلیلگران رسانه ای انگلیس بر ضرورت انتصاب یك فرد انگلیسی به عنوان سرمربی تیم ملی تاكید می كنند.

دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس نیز روز پنجشنبه در اظهار نظری از استعفای كاپلو اظهار تاسف كرد.

وی گفت: 'از اینكه می بینم فابیو از تیم ملی انگلیس رفت، متاسفم. فكر می كنم او هم مرد خوبی بود و هم مربی خوبی.'

نخست وزیر انگلیس در عین حال اظهارداشت: فكر نمی كنم كه دیدگاه كاپلو در مورد موضوع جان تری درست باشد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: د , گل , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: